فشار مناسب سیستم آب شیرین کن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 131
:: بازدید ماه : 131
:: بازدید سال : 1020
:: بازدید کلی : 4456

RSS

Powered By
loxblog.Com

فشار مناسب سیستم آب شیرین کن
چهار شنبه 20 اسفند 1399 ساعت 11:34 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

فشار مناسب سیستم آب شیرین کن

طبق تعریف، اسمز معکوس باید بر فشار اسمزی محلول غلبه نماید. از آنجا که فشار اسمزی محلول با میزان شوری آن تناسب مستقیم دارد، بنابراین شوری منبع تغذیه، به عنوان فاکتور اولیه در تعیین فشار کارکرد سیستم RO به کار می رود.

شدت جریان آب از میان غشا به مقدار فشار اضافه بر فشار اسمزی در آب ورودی بستگی دارد. بنابراین، اگر سیستم RO در فشاری بهره برداری شود که فقط کمی بیشتر از فشار اسمزی باشد، میزان آب تولید شده کم است. چون خصوصیات نمک عبوری به فشار بستگی ندارد و در حد ثابتی باقی می ماند، کیفیت آب نفوذ کرده از غشا، پایین است. در صورت افزایش میزان فشار، میزان جریان تولیدی و نیز کیفیت آن، افزایش می یابد.

مکانیسم های حذف غشاء های NF (نانو فیلتراسیون) و RO (اسمز معکوس) مشابه اند و اغلب این دو غشاء در گروه غشاءهای اسمز معکوس طبقه بندی می شوند. اما نام های گوناگونی برای غشاء NF وجود دارد از جمله غشاء های Loose RO، غشاء های نرم سازی، غشاءهای RO کم فشار، کاربردهای اصلی غشاء های گروه اسمز معکوس نمک زدایی آب های لب شور، آب های اقیانوس ها، نرم سازی، حذف مواد آلی طبیعی(NOM) و حذف آلاینده های خاص می باشد.

غشاء های با اندازه منافذ غشاء کمتر از 1nm می توانند بیش از 90 درصد بیشتر مولکول های NOMs را حذف نماید. فرآیندهای غشایی NOMs را از طریق فیلتراسیون و جذب می توانند حذف نمابند. کارایی حذف NOMs به منافذ غشاء بستگی دارد. فرآیندهای غشایی با فشار زیاد (NF , RO)  با داشتن منافذ نسبتا کوچکتر امکان حذف قابل ملاحظه ای از NOMs را فراهم می سازند. معمولا حذف NOMs توسط توسط NF M و  RO حدود 50 تا 99 درصد گزارش شده است. غشاء ها بویژه آنهایی که MWCO آنها در محدوده ی 500-100 دالتون است در حذف NOMs بسیار موثر می باشند. اکر چه NF و RO مواد آلی طبیعی را حذف می نمایند. اما چون سیستم NF، فلاکس بیشتری تولید می نماید لذا اقتصادی تر از RO است. مطالعات متعددی کارایی غشای نانوفیلتراسیون و اسمز معکوس در حذف مواد آلی طبیعی را مورد مطالعه قرار دادند.

از جمله حذف بیش از 80 درصد (84 الی 98 درصد) NOMs با غشای NF، مارپیچی پلی آمیدی فیلم نازک با MWCO  معادل 300 دالتون توسط Siddiqui، حذف 98 درصد و 96 درصد NOMs به ترتیب با استفاده از غشای RO با MWCO=100 Da و NF با MWCO معادل 400 دالتون توسط تیلور و همکاران، حذف حدود 80 درصد NOM از آب زیرزمینی با استفاده از دو غشاء پلی آمید RO و  یک غشای پلی آمیدی NF که MWCO هر سه آنها 200 دالتون بود توسط گونا و همکاران، حذف بیش از 95 درصد NOM با غشاء NF پلی آمیدی مدل ESNA با MWCO برابر 200 دالتون توسط Yoon و همکاران، حذف 93.5 درصدی(بر حسب TOC) اسید هیومیک توسط غشاء NF را می توان نام برد.





:: برچسب‌ها: فشار مناسب سیستم آب شیرین کن,فشار آب شیرین کن,آب شیرین کن,دستگاه RO, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: